محل لوگو

آشنایی با دیجیتال مارکتینگ


 

دیجیتال مارکتینگ به مجموعه فعالیت هایی که جهت تبلیغ محصولات و خدمات با استفاده از ابزارهای دیجیتالی صورت می گیرد گفته می شود. این یک تعریف خیلی ساده از دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی بود. در واقع دیجیتال مارکتینگ خیلی گسترده تر از دیگر روش های بازاریابی در کسب و کارهای سنتی است.

در این مقاله قصد دارم در مورد دیجیتال مارکتینگ و ابزارهای آن و همچنین مزیت های آن صحبت کنم. پس اگر دوست دارید با بازاریابی دیجیتالی به طور کامل آشنا شوید تا انتهای این مقاله همراه من باشید.

 

چرا بازاریابی دیجیتالی؟

حتما از تعداد افرادی که از موبایل های خود برای انجام کارهای روزمره شان استفاده می کنند خبر دارید؟ البته دقیقا نه ولی حدودا می دانید. قبلا که در هر خانواده ای فقط پدرها تلفن همراه داشتند. آن هم یک تلفن همراه خیلی ساده! ولی الان قضیه فرق کرده و هر نفر از اعضای یک خانواده حتما مجهز به یک گوشی تلفن همراه است. آن هم از نوع هوشمندش. با گسترش شبکه های اجتماعی و میزان محبوبیت آن ها در کشور ما هم استفاده از تلفن های همراه هوشمند در کشور ما چندین برابر شد.

خب این یعنی چه؟ هر کجا که سیل عظیمی از افراد وجود دارند مسلما بهترین جا برای تبلیغات است. دیجیتال مارکتینگ هم یعنی همین! یعنی استفاده از ابزارهای دیجیتالی برای بازاریابی هر نوع محصول یا خدماتی.

 

 

p><!--StartFragmentهمانطور که گفتم در دیجیتال مارکتینگ ابزارهای زیادی وجود دارد که قصد دارم در مورد این ابزارها صحبت کنم. در ادامه تمام ابزارها و روش هایی که در بازاریابی دیجیتال کاربرد دارند را به شما معرفی می کنم<!--EndFragment-->:

 

p><!--StartFragment

1.بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو (SEO)

p><!--EndFragment

p><!--StartFragment

2.بازاریابی محتوا (Content Marketing)

p><!--EndFragment

p><!--StartFragment

3.شبکه های اجتماعی (Social Media)

 

4.بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

5.بازاریابی ویدئویی (Video Marketing)

6.بازاریابی چریکی (Guerrilla Marketing)

7.تبلیغات اینترنتی (Internet advertisement)

 

 

 

دیجیتال مارکتینگ نیاز اصلی هر کسب و کاری است که به صورت آنلاین فعالیت می کند. در واقع بازاریابی دیجیتال یک قسمت جدایی ناپذیر در کسب و کارهای اینترنتی است. استفاده از ابزارهایی که در این مقاله به آن ها اشاره کردم برای هر کسب و کار آنلاینی واجب است. یعنی هیچ کسب و کار آنلاینی وجود ندارد که از این روش ها استفاده نکرده باشد و هم اکنون موفق باشد.

تا جایی که می توانید با توجه به میزان سرمایه و نوع کسب و کارتان از بازاریابی دیجیتال استفاده کنید. امیدوارم با مفهوم و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به خوبی آشنا شده باشید و از این مقاله نیز استفاده کافی را برده باشید.

 

p><!--EndFragment

  انتشار : ۲۱ فروردین ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 7

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما